Oceń wpis
   
W świąteczne popołudnie znowu napiszę o blogach, bo w ostatnim czasie trochę się wydarzyło w tej materii.

Przede wszystkim już wszystkie czołowe portale mają swoje blogowe platformy - WP.pl już na wstępie niektórych rozśmieszyło, z kolei Interia.pl też niczym szczególnym nie zachwyciła. Choć większość tych "poważnych" blogów używa raczej rozwiązań takich jak Wordpress osobiście na Blox.pl narzekać nie mogę, bo porównując go ze swoimi blogowymi odpowiednikami na innych portalach wypada korzystnie.

Kolejnym blogowym wydarzeniem jest uruchomienie bloga przez sklep E-lady.pl. Nad całością czuwa agencja interaktywna Janmedia.pl. Jak donoszą autorzy "pamiętnik" ma zawierać również notki dotyczące e-commerce. Na razie ich brakuje, ale to przecież dopiero początek. Ciekaw jestem jak to się potoczy dalej. Generalnie jednak już na wstępie należą się duże brawa za sam pomysł i realizację. O blogach miałem już okazję pisać wcześniej. To chyba w tej chwili jedyny otwarty blog uruchomiony przez sklep. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie i ujawnienie się. Zachęcam innych do takich rozwiązań, a pisarkom z E-lady.pl życzę połamania piór. ;-)

Trzecia "blogowa" informacja (choć nie do końca) to uruchomienie blogu przez zespół tworzący nową porónywarkę cen Nokaut.pl. Jeśli chodzi o blog pomysł oczywiście jak najbardziej godny pochwały. Sam serwis może okazać się "nokautowym" wejściem w rynek ecommerce w 2006 roku - zapowiada się na coś użytecznego, zaawansowanego i kompleksowego. Konkurencja z pewnością spać nie będzie - zyskają klienci sklepów i same sklepy.

Podsumowując temat blogów - myślę, że w Polsce powoli przestają kojarzyć się z tymi, które bardzo trafnie określił Paweł Tkaczyk. A wszystko wskazuje na to, że będzie coraz lepiej.

p.s. Myślę, że w 2006 roku będę mógł wrócić do częstych aktualizacji na blogu. Zachęcam zatem do odwiedzin i pozdrawiam ciągle świątecznie. ;-)
2005-12-25 00:00
7. Okolice e-commerce ecommerce Komentarze (2)
 Oceń wpis
   
W tym roku w polskim ecommerce da się odczuć tendencje do pisania o tym w jaki sposób dokonywać zakupów w internecie. Takim tekstom sprzyjają z pewnością zbliżające się święta. Wypada się tylko cieszyć, że powstają teksty, które pogłębiają wiedzę użytkowników o zakupach w sieci. Zyskamy na tym wszyscy.

Zobacz:

Na świąteczne zakupy do internetu - poradnik stworzony dla Gazety Wyborczej, wiele praktycznych informacji.

Polecam również dzisiejsze wydanie Newsweeka, w którym jako dodatek pojawiła się płyta CD z m.in. poradnikiem dla e-klienta (nieskromnie napiszę, że mojego autorstwa ;-)), a także rozbudowana baza polskich sklepów internetowych i prawa konsumenta w internecie.
2005-12-05 00:00
4. E-commerce ecommerce Komentarze (3)