Oceń wpis
   

Parę osób upomniało się o nowe notki. Niestety, ale do regularnego pisania powrócę za około miesiąc. Wszystkich czytelników proszę o trochę cierpliwości. Blog nie umarł, będę go pisał cały czas. Tymczasem kilka linków:

- E-commerce a młodzież - jak zarabiać na młodych ludziach radzi Ecommerce-guide.com,

- Dlaczego BBC zamknęło dział e-commerce?,

- O programach, które pomagają w e-zakupach pisze New York Times, czyżby nowy sposób na pieniądze?,

O e-commerce bardzo ciekawie pisze również  Maciej Ziemczonek.

Jednocześnie chciałbym zapowiedzieć książkę mojego autorstwa, która ukaże się niebawem. Tematyka bardzo zbliżona do blogu, książka będzie w 100% dotyczyć sklepów internetowych. Więcej informacji już wkrótce.

2006-05-30 00:00
4. E-commerce ecommerce Komentarze (3)
 Oceń wpis
   
Ma być o USA, zacznę jednak od Polski. Zawsze zastanawiało mnie jak popularne są sklepy internetowe w naszym kraju. Niestety ciągle tego nie wiem. Badania Megapanel są niedokładne, nie ufam im do końca, poza tym praktycznie nie dotykają tematu sklepów internetowych. Pewnie minie jeszcze sporo czasu zanim będziemy mieć dostęp do czegoś naprawdę godnego uwagi.

Tymczasem możemy sprawdzić "osiągi" sklepów zza oceanu. Według Nielsen/NetRatings najpopularniejsze serwisy e-commerce (a więc nie tylko e-sklepy) w październiku 2005 to:

1) Ebay.com - 53,2 mln użytkowników.
2) Amazon.com - 39 mln użytkowników.
3) Target.com - 17,6 mln użytkowników.
4) Shopzilla.com - 17,5 mln użytkowników.
5) Shopping.com - 16,8 mln użytkowników.
6) Dell.com - 16,7 mln użytkowników.
7) Walmart.com - 16,2 mln użytkowników.
8) Expedia.com - 15 mln użytkowników.
9) Overstock.com - 14,1 mln użytkowników.
10) Yahoo! Shopping - 11,2 mln użytkowników.

Co wcale nie dziwi najpopularniejsze są albo sklepy horyzontalne (z szerokim asortymentem), albo pasaże handlowe, porównywarki cen, na najczęściej odwiedzanym serwisie aukcyjnym kończąc.

Więcej o tym badaniu przeczytasz w serwisie Internetretailer.com - tam także informacje o tym jak wyglądają te dane do października 2004. Oceniając te liczby pamiętajmy, że październik otwiera najgorętszy okres w handlu elektronicznym (4 kwartał to według niektórych szacunków aż 40% obrotów w roku).

Te dane dobrze rokują także polskim porównywarkom cen, które w niedługim czasie stać się czołówką polskiego e-commerce.

Zachęcam zatem do zapoznania się z dość starym już newsem u źródła - "Target leads online shopping sites with 63% growth in October traffic".

2006-05-01 00:00
3. Badania, raporty, analizy ecommerce Komentarze (3)