Oceń wpis
   
Jak pewnie zauważyliście zmienił się całkowicie wygląd bloga. Razem ze Strzelistudio poradziliśmy sobie z ograniczeniami Bloxa (w zasadzie dostęp mamy tylko do CSS). Całość wygląda tak jak sobie tego życzyłem z kilkoma małymi drobiazgami (np. nie ma możliwości podlinkowania logotypu). Link do strony głównej znajduje się zatem w dziale linków, tuż pod kalendarzem.

Napiszcie co myślicie o zmianie. Generalnie jest to grubsza sprawa, niebawem powstanie oferta z bliźniaczym designem, ale o tym poinformuję w swoim czasie.

Podobnie jak w zeszłym roku zapowiadam, że już niebawem blog znowu zacznie żyć. Tymczasem zapraszam do współpracy wszystkich zainteresowanych pisaniem na blogu. :-)

Wojtek
2006-12-13 00:00
7. Okolice e-commerce ecommerce Komentarze (8)
 Oceń wpis
   
Od pewnego czasu, z pewnych względów (napiszę o tym niebawem), sprzedaję trochę na Allegro. Ze względu na mój błąd usunięto mi jedną aukcję. Zostałem o tym oczywiście poinformowany w e-mailu. Tam też znajdował się link do formularza kontaktowego, z którego mogłem skorzystać, aby uzyskać więcej pomocy. Oczywiście napisałem do Allegro list, bo do końca nie byłem pewien dlaczego aukcja została usunięta.

Odpowiedź uzyskałem mniej więcej po 24h. W zasadzie dowiedziałem się wszystkiego co chciałem. Myślałem, że na tym sprawa się zakończy. Ale... Allegro mnie zaskoczyło. Po kilku dniach dostałem maila z prośbą o ocenę mojej satysfakcji z udzielonej odpowiedzi.

Treść listu:

"Witaj!

Zapraszamy do udziału w krótkiej ankiecie, która bada poziom satysfakcji z odpowiedzi udzielonej na Twój e-mail z dnia 2006-11-20 11:44:04, "Zespół Allegro: aukcje/przedmioty zostały usunięte" (zobacz treść).

Aby wziąć udział w ankiecie, prosimy kliknąć w link:
[tutaj link]

- Twoja opinia jest dla nas istotna, a wypełnienie ankiety pomoże nam lepiej dostosować obsługę do potrzeb Użytkowników.

- Ankietę można wypełnić w ciągu 7 dni od wysłania tej wiadomości.

Dziękujemy!

Jeśli w przyszłości nie chcesz otrzymywać tego typu powiadomień, zaloguj się na swoje konto w Allegro i dokonaj zmian w Ustawieniach."

Po kliknięciu w formularz kilka prostych pytań typu "na ile jestem zadowolony z udzielonej odpowiedzi przez pracownika Allegro", "czy udzielona odpowiedź była zrozumiała", "jak oceniam długość listu", "ile listów musiałem wymienić z pracownikiem Allegro". Odpowiedź na ankietę zajęła mi chyba 30 sekund. Całość jest tak zorganizowana, że ankietę można skojarzyć z konkretną odpowiedzią, a zatem konkretnym pracownikiem z obsługi klienta.

Samo rozwiązanie jak dla mnie bombowe. Bardzo fajny sposób na to, aby sprawdzić we własnym zakresie (pomijając zewnętrzne audyty) jakość obsługi klienta. Rozwiązanie pomocne szczególnie dla dużych biznesów, które zatrudniają kilka osób do obsługi klienta. Polecam. :-)

Wojtek

2006-11-26 00:00
7. Okolice e-commerce ecommerce Komentarze (10)
 Oceń wpis
   
Jak zauważaliście blog w ostatnich tygodniach trochę przycichł. Jest mniej notek. Powodem tego jest to, że ostatnio mam trochę mniej czasu na pisanie nowych tekstów. Na szczęście z odsieczą przyszedł Mikołaj Wezdecki, który zasilił szeregi blog.

Kim jest Mikołaj?

Sam o sobie pisze tak:

"Moja przygoda z E-commerce zaczęła się jeszcze w Liceum. Założyłem sklep internetowy z deskorolkami. Sprzedaż bardzo szybko przerosła moje najśmielsze oczekiwania. Biznes, który miał pomóc dorobić do kieszonkowego zmienił się w kilku osobową firmę.

W latach 2005r. - 2006r. pracowałem jako Kierownik Działu Marketingowego w sklepie Hoopla.pl Byłem odpowiedzialny za wdrożenia nowych funkcjonalności, ergonomię serwisu, marketing i rozwój.

Aktualnie realizuje projekt e-commerce dla jednej z największych Polskich sieci sklepów fizycznych. Więcej na ten temat wkrótce.

E-commerce to moja wielka pasja, dlatego postanowiłem się dzielić swoją wiedzą i opiniami na łamach tego Bloga.

Jeśli masz jakieś pytania, pomysły - pisz."

Co to oznacza dla bloga?

Oznacza to tylko tyle, że od dzisiaj pisać będziemy we dwóch. Czytelnicy otrzymają więcej notek, a ja sam pewnie zmobiluzuję się do częstszego pisania. Od teraz każda notka będzie podpisana imieniem autora.

Uwaga! Jeżeli interesowałoby Ciebie pisanie tego bloga razem z nami napisz do mnie.

Wojtek


2006-11-11 00:00
7. Okolice e-commerce ecommerce Komentarze (0)
 Oceń wpis
   
W świąteczne popołudnie znowu napiszę o blogach, bo w ostatnim czasie trochę się wydarzyło w tej materii.

Przede wszystkim już wszystkie czołowe portale mają swoje blogowe platformy - WP.pl już na wstępie niektórych rozśmieszyło, z kolei Interia.pl też niczym szczególnym nie zachwyciła. Choć większość tych "poważnych" blogów używa raczej rozwiązań takich jak Wordpress osobiście na Blox.pl narzekać nie mogę, bo porównując go ze swoimi blogowymi odpowiednikami na innych portalach wypada korzystnie.

Kolejnym blogowym wydarzeniem jest uruchomienie bloga przez sklep E-lady.pl. Nad całością czuwa agencja interaktywna Janmedia.pl. Jak donoszą autorzy "pamiętnik" ma zawierać również notki dotyczące e-commerce. Na razie ich brakuje, ale to przecież dopiero początek. Ciekaw jestem jak to się potoczy dalej. Generalnie jednak już na wstępie należą się duże brawa za sam pomysł i realizację. O blogach miałem już okazję pisać wcześniej. To chyba w tej chwili jedyny otwarty blog uruchomiony przez sklep. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie i ujawnienie się. Zachęcam innych do takich rozwiązań, a pisarkom z E-lady.pl życzę połamania piór. ;-)

Trzecia "blogowa" informacja (choć nie do końca) to uruchomienie blogu przez zespół tworzący nową porónywarkę cen Nokaut.pl. Jeśli chodzi o blog pomysł oczywiście jak najbardziej godny pochwały. Sam serwis może okazać się "nokautowym" wejściem w rynek ecommerce w 2006 roku - zapowiada się na coś użytecznego, zaawansowanego i kompleksowego. Konkurencja z pewnością spać nie będzie - zyskają klienci sklepów i same sklepy.

Podsumowując temat blogów - myślę, że w Polsce powoli przestają kojarzyć się z tymi, które bardzo trafnie określił Paweł Tkaczyk. A wszystko wskazuje na to, że będzie coraz lepiej.

p.s. Myślę, że w 2006 roku będę mógł wrócić do częstych aktualizacji na blogu. Zachęcam zatem do odwiedzin i pozdrawiam ciągle świątecznie. ;-)
2005-12-25 00:00
7. Okolice e-commerce ecommerce Komentarze (2)
 Oceń wpis
   
Dzisiaj niezupełnie o ecommerce, ale przeglądając Csszengarden.com - designy wykonane z pominięciem tabel - nie mogłem się powstrzymać.

Pokaźny zbiór linków o xhtml/css wraz z opisami znajdziesz na forum.optymalizacja.com

Zachęcam do tworzenia stron w oparciu o xhtml i css. Takie strony nie tylko szybciej się ładują, ale są również znacznie przyjaźniejsze dla wyszukiwarek.

p.s. Netsprint odnowił swój algorytm wyszukiwania, choć wywiad na Internetstandard buńczucznie zatytułowany jest "Osiągnęliśmy przewagę nad Google" ta "przewaga" jest na razie wyśmiewana, a Netsprint w dalszym ciągu szuka gorzej od Google. Poczekajmy.
2005-09-22 00:00
7. Okolice e-commerce ecommerce Komentarze (0)
 Oceń wpis
   
1) Internetstandard pokusiło się o porównanie przychodów i zysków największych polskich portali. Wyniki nie zaskakują, prowadzi Onet. Z kolei portal Gazeta.pl mogący poszczycić się najlepszym contentem przegrywa rywalizację z o2.pl, który treść prawie całkowicie czerpie od innych. Kiedyś wydawałoby się, że zawodowi dziennikarze to czarny koń Gazety. Dziś widać, że użytkownicy portali bardziej cenią sobie przede wszystkim usługi - o2.pl posiada cenioną pocztę i komunikator Tlen.

Czy w takim razie można powiedzieć, że fachowych informacji internauci szukają w serwisach branżowych? Wg PBI/Gemius nie. Tutaj jednak można prowadzić dysputy co do samej metodologii badania. Trudno mi uwierzyć, że osoby zawodowo związane z ekonomią odwiedzają Onet, a nie serwisy branżowe.

2) Ostatnimi czasy w Polsce modny stał się Paypal. Zapewne przyczyna leży w tym, że Polacy mogą nim płacić. Warto przybliżyć sobie również inne serwisy tego typu - artykuł o płatnościach za granicą autorstwa Arkadiusza Stworzyńskiego.

3) Wyszukiwarka produktów 9sekund.pl ma w swojej bazie ponad milion produktów. Serwis ten systematycznie rośnie na lidera w swojej branży, ale wydaje się, że konkurencja nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa.


2005-08-18 00:00
7. Okolice e-commerce ecommerce Komentarze (11)
 Oceń wpis
   
Pisałem na tym blogu o problemie e-faktur w Polsce. Problem wydaje się rozwiązany, ale co to za rozwiązanie? Aby wysłać e-fakturę należy zakupić cały zestaw za około 600 zł. Na takim rozwiązaniu nie zyska nikt, bo e-faktury w takiej postaci nie rozpowszechnią się, więc nikt nie będzie chciał mieć faktur papierowy i e-faktur.

p.s.
Wczoraj minął miesiąc od momentu kiedy napisałem pierwszą notkę. Przez ten okres dostałem wiele dowodów na to, że zainteresowanie tematyką ecommerce i pokrewną jest duże i stale rośnie. Dziękuję wszystkim, którzy w różny sposób docenili to, co robię.
2005-08-05 00:00
7. Okolice e-commerce ecommerce Komentarze (1)
 Oceń wpis
   
Trzy dni temu pisałem o możliwości wejścia gigantów do Polski. O wejściu Yahoo! do Polski napisałem, że jeszcze nie czas. Tymczasem coś się ruszyło. Jak słusznie zauważył znajomy komentujący notkę Yahoo! uruchomiło pocztę po polsku i w domenie yahoo.pl. Dość obszerny artykuł na ten temat napisali Zbigniew Domaszewicz i Tomasz Grynkiewicz dla Gazety Wyborczej . Trzeba jednak przyznać, że polskie portale raczej nie ustępują w usługach dostarczania poczty elektronicznej.

Co innego trzeba powiedzieć o Gmail - poczcie dostarczanej przez Google. Bez reklam, szybka, bez spamu, świetny webmail i... w polskiej wersji językowej. Przetłumaczono także inne elementy Google - wyszukiwarka grafiki, czy grup dyskusyjnych. Pomoc Gmail na razie pozostaje bez polskiego tłumaczenia. W jaki sposób zmienić język dowiesz się w pomocy Google (jeszcze po angielsku).

Co oznacza poczta w Yahoo! po polsku? Trudno powiedzieć. Może być to początek czegoś wielkiego lub tylko niewielki ruch. Czas pokaże. Yahoo! w Polsce stanie się pełnoprawny portalem kiedy zatrudni redakcję. Wydaje się, że ich strategia penetracji nowych rynków jest bardziej dopracowana niż Ebay'a.

p.s. Pisałem również o e-fakturach w Polsce. Ciekawy, ironiczny artykuł na ten temat został napisany przez Pawła Gruszeckiego dla Dziennika Internautów.
2005-07-08 00:00
7. Okolice e-commerce ecommerce Komentarze (0)