Oceń wpis
   
Zapowiadana w pierwszej połowie roku porównywarka cenowa Radar.pl od kilku dni działa już oficjalnie. To, że e-klienci doczekali się kolejnego serwisu tego typu nie jest niczym nadzwyczajnym. Aktualnie można naliczyć ich kilkadziesiąt (wiele z nich wymienione zostało w komentarzu do tekstu o wyniszczarkach). Warto o tym wydarzeniu wspomnieć z kilku względów.

Po pierwsze, jak większość z Was wie, Radar.pl, to projekt portalu o2. Portal żyje głównie z wpływów reklamowych. Żeby wpływy reklamowe były większe trzeba zwiększyć zasięg. W tym celu przykładowo można stworzyć porównywarkę internetową. Wprost mówi o tym Michał Brański, członek zarządu o2.pl, który Radarem namierza użytkowników powyżej 30 roku życia.

Po drugie, porównywarka o2.pl nie pobiera żadnych opłat od sklepów. Integracja z nią jest darmowa, nie jest pobierana prowizja od sprzedaży. Cel? Zdobyć jak największą liczbę sklepów. Więcej sklepów, to więcej użytkowników, więcej odsłon - większy zasięg. Taki portal jak o2 stać na utrzymanie serwisu jak Radar.pl bez pobierania opłat od sklepów. Tym bardziej, że projekt ten wpisuje się w większy plan (patrz poprzedni akapit). Nie jest wykluczone, że Radar w ogóle nie ma w planach wprowadzać opłat w przyszłości, ale tutaj mogę tylko gdybać.

Po trzecie, ten projekt ma być pod koniec pierwszego kwartału 2008 roku drugą porównywarką w Polsce (druga porównywarka w Polsce w tej chwili - Nokaut.pl - to ponad milion unikalnych odwiedzin miesięcznie według badania Megapanel). Jestem przekonany, że tak będzie. Chętnie założę się o to z pierwszą chętną osobą (chętnych zapraszam do komentowania - stawka zakładu do ustalenia ;-)). Skąd ta pewność? Po prostu o2.pl nie raz już udowodniło, że potrafi zadbać o odwiedzalność swoich serwisów.

Właścicielom sklepów internetowych nie pozostaje nic innego jak się cieszyć. Można spróbować porównywarki we własnej branży i sprawdzić jak to działa bez żadnych opłat. Zdobyta wiedza na pewno się przyda.

A Wy co o tym myślicie?

Zobacz więcej:

- o2.pl: plany na IV kwartał,
- Nokaut.pl umacnia swoją pozycję na rynku.
2007-10-01 23:33
4. E-commerce Komentarze (0)

Komentarze